سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

یک‌شنبه 18 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 259
  • بازدید: 44
  • 1403/04/29 - 12:21:28

رئیس بهزیستی خلخال عنوان کرد:

۲هزار و پانصد نفر مددجو تحت پوشش بهزیستی خلخال

رئیس بهزیستی خلخال گفت: طبق آخرین پایش ها ۲هزار و پانصد نفر مددجو تحت پوشش بهزیستی خلخال بوده و از خدمات این سازمان بهره می برند.

۲هزار و پانصد نفر مددجو تحت پوشش بهزیستی خلخال
رسول پوزن در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های بهزیستی، برنامه‌ریزی و اقدام برای توسعه سلامت اجتماعی جامعه، به‌ویژه نسل آینده بوده است که در این راستا تولیت سلامت اجتماعی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

وی در ادامه گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه طلاق، اعتیاد، کودک‌آزاری، خشونت، دختران فراری، کاهش معلولیت‌ها، مشاوره ژن‌شناختی اساس اقدامات این سازمان است که در راستای رسیدن به این برنامه‌ها از ظرفیت خیرین و مشارکت مردمی بهره برده و با کمک و همکاری مردم در حال انجام است.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت معلول تحت پوشش بهزیستی خلخال

 رئیس اداره بهزیستی خلخال در ادامه به جامعه هدف بهزیستی شهرستان خلخال پرداخت و گفت: از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت معلول خلخال هزار و ۸۰۰ نفر دارای معلولیت‌های بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، روحی و روانی آشکار و مزمن دارای شناسنامه معلولیت و زیرپوشش خدمات بهزیستی این شهرستان بوده و از خدمات مختلف از جمله توان‌بخشی، مستمری ماهانه، کمک‌های مالی موردی و سایر خدمات تعریف شده در مجموع خدمات بهزیستی بهره برده و همچنین حق پرستاری از ۳۳ نفر به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است.

دومین مرکز پیشگیری و درمان معتادین در خلخال

 پوزن در ادامه از افتتاح دومین مرکز پیشگیری و درمان معتادان در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این مرکز با اجرای تمهیدات لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تجهیزات لازم به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و آماده ارائه خدمات با نظارت بهزیستی خواهد بود.
 وی تصریح کرد: توانمندسازی معتادان بهبودیافته بدون مشارکت مردم و خیرین ممکن نیست و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند به این مهم دست یابد.

پشت نوبتی های واحد توانبخشی شهرستان خلخال به صفر رسید

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال اظهار کرد: با لطف پروردگار متعال و عنایات دولت سیزدهم، مسئولین کشوری و استانی، ولی‌نعمتان جامعه هدف بهزیستی نسبت به سال‌های قبل از افزایش ۶۰ درصدی مستمری ماهانه و صددرصدی پذیرش و تحت پوشش قرارگرفتن بهرمند شده‌اند.
 وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در طول یک سال اخیر، برقراری حق پرستاری خانواده محور و ضایعه نخاعی معلولین اداره بهزیستی شهرستان خلخال به تعداد ۱۳۸ نفر و با پیگیری و تلاش مجدانه مدیرکل و معاونت امور توان‌بخشی بهزیستی استان از بابت تخصیص و تأمین اعتبار ماهیانه ۲۱ میلیون ریال به مستمری این عزیزان اضافه شده است.

 پوزن افزود: پشت نوبتی‌های واحد توان‌بخشی شهرستان که از سه سال قبل بلاتکلیف و پشت نوبت مستمری بودند در طول این یک سال به‌کلی پذیرش شده و از مزایای سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند و تا به امروز پشت نوبت حائز شرایط دریافت حقوق نگهداری و مستمری ماهانه نداشته و به صفر رسیده است.

هفتمین سرای سالمندان استان اردبیل در خلخال به بهره‌برداری می‌رسد
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال مطرح کرد: سرای سالمندان خلخال به همت خیر نیکوکار از روستای اندبیل خلخال با هزینه بالغ بر دوازده میلیارد تومان در خروجی خلخال به علی‌آباد در فضایی به مساحت بیش از هزار متر در حال احداث است.
 وی افزود: این مرکز با اصول مهندسی ساختمان و با همکاری بهزیستی، ساخت تکمیل می‌شود که این دومین پروژه خیر و پزشک اندبیلی علاوه بر روستای مزجین در خلخال است.
 پوزن خاطرنشان کرد: سرای سالمندان و معلولان خلخال هفتمین خانه سالمندان و معلولان استان اردبیل است که با سرمایه‌گذاری خیر خلخالی به‌عنوان نخستین مرکز نگهداری معلولان و سالمندان جنوب استان ساخته می‌شود.

انتهای خبر/ ج


اشتراک‌گذاری

  • ۲هزار و پانصد نفر مددجو تحت پوشش بهزیستی خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای ده