سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

یک‌شنبه 18 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 258
  • بازدید: 43
  • 1403/04/29 - 10:10:12

رئیس اداره مخابرات شهرستان خلخال:

توسعه FTTH یا فیبر خانگی در مناطق مختلف شهر خلخال

توسعه فیبر خانگی یکی از درخواست های شهروندان بوده که طی تفاهم نامه ها صورت گرفته در سطح شهرستان خقخف در حال اجرا است.

توسعه FTTH یا فیبر خانگی در مناطق مختلف شهر خلخال
 محسن فیضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«سلام خلخال»، به اهمیت احیای زیرساخت‌های ارتباطی و نقش مهم آن در زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت: این زیرساخت‌های مخابراتی یک ضرورت و وجود زیرساخت‌ها در کشور احساس شد و به زندگی مردم پیونده خورده و در حوزه‌های مختلف مانند آموزش و سایر حوزه‌ها از این خدمات به‌خوبی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی هزینه‌بر و زمان به سود رسیدن آن‌ها نیز زمان‌بر است، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های خصوصی توانمند، علاقه به سرمایه گذاری در این حوزه ندارند که این امر نیازمند توجه ویژه دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

اجرای طرح فیبرنوری در خلخال

رئیس مخابرات خلخال اجرای فیبرنوری دارای از اهمیت بالایی عنوان کرد و گفت: فناوری جدید فیبر نوری با توجه به قابلیتهای ویژه ای که از جمله سرعت و کیفیت بالا در انتقال داده ها و اطلاعات دارد روز به روز در سطح جهان گسترش می یابد و هر کشوری در دنیا بخواهد توسعه سریعی داشته باشد، لاجرم از این تحول شگرف استفاده نماید.
 وی در ادامه گفت: در موضوع فیبر نوری که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علی الخصوص اینکه کسب و کارها و مدارس در اولویت قرار گرفته اند موجب خوشحالی و رضایتمندی است.
فیضی در ادامه به اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: توسعه FTTH یا همان فیبر خانگی یکی از درخواست های شهروندان بوده که طی تفاهم نامه فی مابین مخابرات منطقه اردبیل و شهرداری خلخال منعقد شده واین طرح در حال اجراست و نظارت از سوی اداره مخابرات در معابر در حال اجرا است.

پیشرفت ۷۰ درصدی در ایجاد و احیای فناوری ارتباطی و زیرساختی مخابرات در شهرستان خلخال

رئیس مخابرات خلخال به تشریح تعداد دکل ها و زیرساخت های در حال اجرا در خلخال پرداخت و گفت: از دو سال گذشته تا به امروز از تعداد ۳۱ سایت ابلاغی جهت نصب سایت های ارتباطی نزدیک به ۲۱ سایت در منطقه خلخال بهره برداری شده است که نشان از پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه را نشان میدهد. 
وی در ادامه گفت: طبق ابلاغیات جدید تعداد سایت ها به ۵۱ عدد سایت رسیده که از این تعداد تا به الان ۲۱ سایت بهره برداری شده و ۳ سایت دیگر از سال گذشته تا به امروز در دست احداث است که در حالت کل به پیشرفت ۵۰ درصدی همراه بوده است‌.
فیضی به تشریح شرایط احداث و تعداد دکل ها سایتهای ارتباطی منطقه اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل نزدیک به ۲۲۰ دکل ارتباطی در حال پیگیری و احداث که سهم خلخال از این تعداد 54 عدد سایت بوده که بنابر آخرین ابلاغیات و پایش های انجام شده تصمیم به نصب سیستم ارتباطی نسل چهارم برای خانواده های زیر ۲۰ خانوار بوده است.

 وی پیچیدگی توپولوژی منطقه در احداث دکل‌های ارتباطی را یکی از دلایل اصلی در کاهش سرعت روند احداث سایت ها دانست و افزود: بر اساس آخرین پایش های وجود ارتفاعات و سختی های مسیرهای نصب دکل‌ها پیشرفت پروژه ها را با کندی مواجه کرده که با تلاش شبانه روزی نیروهای زحمت کش در شهرستان خلخال مابقی پروژه ها زبه زودی در دست بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

منطقه گردشگری ازناو تحت پوشش اینترنت نسل چهارم قرارخواهد گرفت

رئیس مخابرات خلخال در پایان صحبت های خود به احداث سایت ارتباطی نسل‌چهارم اینترنت در منطقه گردشگری ازناو خلخال اشاره کرد و افزود: پوشش تلفن همراه و نصب سایت ارتباطی در منطقه ازناو از دیگر مصوبات صورت گرفته در سفرهای گذشته به خلخال بوده است؛ که بر اساس آخرین پایش‌ها و همچنین با توجه به اینکه طرح اهدای اینترنت نسل چهارم صرفا به روستاها اهدا میشود؛ بر اساس آخرین تصمیمات و پیگیری‌های انجام شده سایت ارتباطی در روستای بیلیل که در نزدیکی این منطقه گردشگری است نصب شده تا این منطقه در تحت پوشش این دکل ارتباطی قرار گیرد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • توسعه FTTH یا فیبر خانگی در مناطق مختلف شهر خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک منهای شش