سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 256
  • بازدید: 40
  • 1403/04/27 - 10:25:56

همزمان با نزدیک شدن به زمان برداشت محصولات؛

روز مزرعه گندم در خلخال برگزار شد

روز مزرعه گندم در خلخال برگزار شد

روز مزرعه با عنوان معرفی رقم برتر و سازگار منطقه در محل طرح انتخاب مشارکتی ارقام PVS مزرعه گندم آبی واقع در مرکز جهاد کشاورزی برندق خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، روز مزرعه با عنوان معرفی رقم برتر و سازگار منطقه در محل طرح انتخاب مشارکتی ارقام PVS مزرعه گندم آبی واقع در مرکز جهاد کشاورزی برندق خلخال و با حضور محقق غلات تحقیقات کشاورزی، کارشناس مسئول زراعت گندم استان،مسئول مرکز برندق،  مهدی انواری کارشناس طرح جهش مرکز برندق، صاحب مزرعه و کشاورزان منطقه برگزار شد.

معرفت قاسمی محقق و کارشناس غلات و تحقیقات کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال به اهمیت این طرح و توسعه ارقام گندم آبی برتر جدید با عملکرد بالا و سازگار با شرایط  منطقه را مهم اشاره کرد و گفت: مدیریت خوب مزرعه از کاشت تا برداشت بخصوص رعایت تاریخ کاشت، انتخاب رقم، میزان بذر مصرفی، کود پایه، کنترل بموقع عوامل خسارت زا، افزایش بهره وری آب با توسعه آبیاری تیپ گندم و دقت در زمان برداشت محصول را  از اقدامات مهم برای افزایش بهروری نام برد.

همچنین در جریان این بازدید کارشناسان و کشاورزان از ۴ رقم  گندم آبی  زرینه، میهن، آفتاب و Line CD 97-19 کشت شده در تاریخ 21 آبان ۱۴۰۲ در طرح بازدید و رقم زرینه را به عنوان رقم برتر این طرح انتخاب کردند، هر چند مقرر گردید در با کیل گیری واقعی با کمباین عملکرد نهایی ارقام کشت شده مشخص گردد.

این برنامه با همکاری جهاد کشاورزی خلخال و با هدف گزارش اقدامات انجام گرفته در طرح  توسط مزرعه داران روستای برندق انجام شد.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • روز مزرعه گندم در خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش منهای ده