سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 252
  • بازدید: 40
  • 1403/04/26 - 17:42:30

همزمان با روز عاشورا؛

خلخال در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

خلخال در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

همزمان با عاشورای حسینی خلخال غرق درعزا و ماتم شده و اهالی حسینی این شهر با برگزاری آیین های ویژه عاشورا اوج شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، همزمان با عاشورای حسینی خلخال غرق درعزا و ماتم شده و اهالی حسینی این شهر با برگزاری آیین های ویژه عاشورا اوج شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام سید رضا قدسی قبل از اقامه نماز ظهر عاشورا در سخنانی با پرداختن به فلسفه قیام عاشورا به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا توسط عزاداران حسینی اشاره كرد و گفت: اقامه نماز اول وقت بزرگترین پیام عاشورا و نهضت حسینی است.

امام جمعه خلخال افزود: بزرگترین هدف امام حسین (ع) در نهضت عاشورا به خاطر برپایی نماز و زنده نگهداشتن این فریضه واجب الهی بود و آن حضرت قبل از شهادت خود و یاران باوفایش آخرین نماز ظهرعاشورا را درمقابل صف لشگریان یزید اقامه كرد.

عزاداران خلخالی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی روز سه شنبه در خیابان های این شهر به راه افتاده و در غم سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش بر سر و سینه زده و اشك ماتم ریختند.

عزاداری عاشقان حسینی خلخال با حضور دسته های مساجد ۳۰ گانه شهر در خیابان ها آغاز و با بازگشت دسته ها به داخل مساجد و برگزاری مراسم سخنرانی و روضه خوانی به پایان رسید.

آیین های عزاداری سالروز عاشورای حسینی به طور همزمان در مناطق تابعه این شهرستان و در امامزادگان نیز برگزار و مردم در سوگ سرور شهیدان عزاداری كردند.

همچنین نماز ظهر عاشورا در مسجد جمعه این شهر و به امامت امام جمعه خلخال و به طور همزمان در تمام مساجد این شهر و مناطق تابعه این شهرستان اقامه شد.
انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • خلخال در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه به‌اضافه چهار