سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 250
  • بازدید: 67
  • 1403/04/26 - 00:02:26

همزمان با نهمین روز از ماه محرم؛

آیین‌های عزاداری تاسوعای حسینی در خلخال برگزار شد

آیین‌های عزاداری تاسوعای حسینی در خلخال برگزار شد

تاسوعای حسینی امسال در خلخال و به یاد خاطره سالروز شهادت بزرگ علمدار اسلام حضرت عباس (ع) و یاران باوفای امام حسین بن علی (ع) رنگ و بوی حسینی گرفته و غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،   تاسوعای حسینی امسال در خلخال و به یاد خاطره سالروز شهادت بزرگ علمدار اسلام حضرت عباس (ع) و یاران باوفای امام حسین بن علی (ع) رنگ و بوی حسینی گرفته و غرق در ماتم و عزا شد.

در جریان مراسم امروز عزاداران حسینی این شهرستان با تشکیل دستجات عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی وبا حرکت از مساجد، تکایا ،بقا متبرکه، حسینیه‌ها و امامزادگان به سمت خیابان‌ها و معابر عمومی در مناطق و شهری و روستایی عزاداری کرده و مراسم تاسوعای حسینی را به شکل بسیار باشکوه و پسندیده ای برگزار کردند.

بر اساس یک سنت دیرینه دسته‌های عزاداران حسینی در روز تاسوعا پس از سوگواری در خیابان‌های خلخال به سمت بقعه امامزاده سید دانیال (ع) حرکت کرده و پس از طی مسافت سه کیلومتری این مسیر با پای پیاده در صحن مطهر آن حضرت عزاداری خود را ادامه می دهند.

در تاسوعای حسینی امسال بازار نذری و احسان در جای جای خلخال گرم و خیرین با توزیع نذورات در بین عزاداران و مردم خود را در غم و سوی تاسوعای حسینی شریک می‌کردند.

همچنین امشب و در آستانه عاشورای حسینی آیین حضور مردم در حسینیه‌ها و اماکن مقدس با شمع گردانی و راز و نیاز با خداوند برگزار می شود.

انتهای خبر/ج

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • آیین‌های عزاداری تاسوعای حسینی در خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه دو