سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 247
  • بازدید: 31
  • 1403/04/25 - 11:47:43

امام جمعه خلخال عنوان کرد:

شورای‌نگهبان نهاد حفاظت و حراست از انقلاب و نظام اسلامی ایران

شورای‌نگهبان نهاد حفاظت و حراست از انقلاب و نظام اسلامی ایران

امروز همه حکومت‌های جهان و نظام‌های سیاسی دنیا دارای یک نهاد نظارتی برای نظارت بر قوانین مصوب بوده که به لطف خدا نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز دارای همچنین نهادی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در جمع خبرنگاران و در نشست با اعضای هیات نظارت بر انتخابات خلخال اظهار کرد: شورای نگهبان بزرگترین نهاد حفاظت و حراست از انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

وی در ادامه گفت: استمرار نظارت شورای نگهبان قانون اساسی کشور بر حسن اجرای قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی در کشور تاکنون مانع از تصویب قوانین خلاف شرع و مقررات قانونی در کشور شده است.

امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان انقلاب اسلامی گفت: امروز همه حکومت‌های جهان و نظام‌های سیاسی دنیا دارای یک نهاد نظارتی برای نظارت بر قوانین مصوب و نحوه برگزاری انتخابات و افرادی هستند که می‌خواهند در آن نظام مسئولیتی را عهده‌دار باشند.

وی خاطرنشان کرد: نهاد نظارتی مختص شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست و این نهاد به نام‌های مختلف در کشورهای توسعه‌یافته ، در حال توسعه و کمتر توسعه یافته برای نظارت بر قوانین و بررسی صلاحیت افرادی که زمامدار امور حکومتی هستند ، فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام قدسی با اشاره به سالروز فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شورای نگهبان گفت: این شورا سه وظیفه مهم دارد که شامل نظارت بر قانونگذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است و کسانی که توهین و افترا به این نهاد انقلابی می‌کنند بدانند که خواسته یا ناخواسته به استکبار خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مصوبات و پاسداری از شریعت است، اضافه کرد: نظام ما مکتبی و عقیدتی است و مردم، آزادانه در همه پرسی فروردین ۱۳۵۸ شکل حکومت خود را اسلامی اعلام کردند از این رو شکل حکومت جمهوری و ماهیت آن اسلامی است.

خطیب جمعه خلخال بیان کرد: نهاد شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین نهادهای تاثیرگذار حکومتی و دارای جایگاه ویژه‌ای است و نبود آن در کنار مجلس شورای اسلامی موجب عدم اعتبار آن می‌شود.

 حجت‌الاسلام قدسی با اشاره به هجمه مستمر دشمن علیه شورای نگهبان یادآور شد: مایه افتخار است که شورای نگهبان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی در برابر فشارها و هجمه‌های دشمنان ایستاده و هیچ گاه از وظایف خود کوتاهی نکرده و نمی‌کند.

وی گفت:شورای نگهبان قانون اساسی ، بهترین عامل برگزاری انتخابات سالم در کشور است و امانتداری و ادای وظیفه به بهترین شکل ممکن از سوی فقهای شورای نگهبان قانون اساسی و زیر مجموعه این شورا در سطح ملی برای برگزاری انتخابات سالم از افتخارات نظام اسلامی است.

 امام جمعه خلخال افزود: همین‌که در خلال برگزاری انتخابات مختلف خلخال تاکنون هیچ گونه اعتراضی به نحوه برگزاری انتخابات درهیچ‌دوره ای نشده نشانگر برگزاری سالم انتخابات و ادای وظیفه درست از سوی اعضای هیات نظارت این شهرستان است.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • شورای‌نگهبان نهاد حفاظت و حراست از انقلاب و نظام اسلامی ایران

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده به‌اضافه سه