سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 246
  • بازدید: 32
  • 1403/04/25 - 11:24:16

امام‌جمعه هشجین‌خلخال:

ماه محرم فرصتی برای تبلیغ و جهاد تبیین است

ماه محرم فرصتی برای تبلیغ و جهاد تبیین است

امام جمعه شهر هشجین ماه محرم یک فرصت برای تبلیغ و جهاد تبیین است که باید از این فرصت بهره کافی را داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، حجت الاسلام علی صفابخش امام جمعه شهر هشجین در جمع خبرنگاران، عاشورا را نماد وحدت، همدلی و اخوت در کشور دانست و گفت: ایام عزاداری امام حسین (ع) فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت از ولی در جامعه است و همه باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

 وی استفاده از ظرفیت وعاظ و مبلغین برای تبلیغ دین و تبیین واقعه عاشورا بیشتر از گذشته مهم دانست و تصریح کرد : ماه محرم یک فرصت برای تبلیغ و جهاد تبیین است که باید از این فرصت بهره کافی را داشت. 

امام جمعه شهر هشجین در ادامه به عدم همراهی مسلمانان زمان امام حسین علیه السلام پرداخت و گفت: عدم اطاعت از ولی زمان و علل آن باید به مردم بیان شده تا موانع همراهی خود با امام زمان را بدانند؛ زیرا تاریخ خاصیت تکرار پذیری دارد. 

وی با بیان اینکه راه امام حسین (ع) راه نجات انسان‌ها از ظلم‌وستم است، افزود: خوشبختانه امروز فرهنگ عاشورا تا حدی گسترش یافته است که نه تنها شیعه و امت اسلامی و ادیان الهی بلکه قاطبه انسان‌ها این فرهنگ را به عنوان فرهنگ ارزشمند و شایسته پاس می‌دارند و واقعه کربلا را تعریف می‌کنند. برای ایشان اشک‌ می‌ریزند. از امام حسین (ع) درس می‌گیرند و ایستادگی در مقابل ظلم و فساد را سیره خود می‌کنند.

حجت الاسلام صفابخش از اتحاد و حضور پر شور مردم و دستجات عزاداری در ایام محرم نهایت تقدیر و قدردانی را به عمل آورد.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • ماه محرم فرصتی برای تبلیغ و جهاد تبیین است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سی به‌اضافه هشت