سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 240
  • بازدید: 99
  • 1403/04/23 - 21:39:31

اجتماع بزرگ حسینیان در شهر خلخال برگزار شد

اجتماع بزرگ حسینیان در شهر خلخال برگزار شد

اجتماع بزرگ حسینیان خلخال عصر شنبه با حضور هزاران نفر از عزاداران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  اجتماع بزرگ حسینیان خلخال عصر شنبه با حضور هزاران نفر از عزاداران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید رضا قدسی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری گفت: فراهم کردن زمینه عزاداری هیئت های مذهبی زیر یک پرچم، وفاق جمعی را افزایش داده و پایه های وحدت در جامعه را محکم می کند.

وی در ادامه گفت: مردم با فرهنگ، ولایی، مومن و متعهد این شهرستان همواره در زنده کردن و احیای ارزش های دینی همچون برگزاری باشکوه آیین‌ها و عزاداری ویژه ایام ماه محرم پیش قدم بوده اند.
امام جمعه خلخال با بیان اینکه دو ماه محرم‌ و صفر موجب زنده و پویا بودن اسلام هستند، افزود: تا زمانی که نهضت حسینی در جامعه زنده و پویا است هیچ گونه از جانب دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به کشورمان وارد نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه بشریت باید وظیفه خود را در قبال شناخت حق ،دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم بدانند گفت : واقعه کربلا تقابل بین حق و باطل بود و با درس گرفتن از پیام کربلا، هرگز نباید طرف حق را تنها گذاشت.

خطیب جمعه خلخال اظهار داشت : تنها داشتن اعتقاد به حق برای اثبات بشریت و انسانیت کافی نیست و باید با عمل و کردار خود همانند امام حسین (ع) ثابت کنیم که ما طرفدار حق هستیم.


در این آیین که به مناسبت هفتم محرم و بسته شدن آب به روی امام حسین (ع) و یاران با وفایش در صحرای کربلا در میدان معلم خلخال برگزار شد، عزاداران حسینی یک صدا ندای حسین حسین سرداده و عزاداری کردند.

همچنین در این مراسم مردم خلخال با همراهی مادحین آستان عصمت و ولایت و با شعرخوانی و مدیحه سرایی در سوگواری سرور سالار شهیدان گریستند.

این برنامه به صورت پخش زنده در شبکه ملی سبلان پخش شد.
انتهای خبر/ج

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • اجتماع بزرگ حسینیان در شهر خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای هفت