سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 24
  • بازدید: 73
  • 1403/02/31 - 07:00:11

شهردار خلخال:

رودخانه هیروچای ساماندهی خواهد شد

رودخانه هیروچای ساماندهی خواهد شد

شهردار خلخال از آغاز عملیات ساماندهی رودخانه هیروچای خبر داد و گفت: از ظرفیت‌ رودخانه‌های عبوری از سطح این شهر جهت رونق و توسعه صنعت گردشگری استفاده می‌شود.

 ودودمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«سلام خلخال»، از ساماندهی رودخانه هیروچای در شهر  خلخال خبر داد و گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

وی مطرح کرد: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

شهردار خلخال از آغاز ساماندهی هیروچای با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه ترد عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه درامد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی ادامه داد: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • رودخانه هیروچای ساماندهی خواهد شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای پنج