سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 231
  • بازدید: 43
  • 1403/04/22 - 12:02:05

همزمان با پنجمین شب ماه محرم؛

همایش سوگواری احلی من العسل در خلخال برگزار شد

همایش سوگواری احلی من العسل در خلخال برگزار شد

همایش سوگواری متمركز دانش آموزان خلخال با عنوان احلی من العسل (شهادت شیرین تر از عسل است) در مدارس این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، همایش سوگواری متمركز دانش آموزان خلخال با عنوان احلی من العسل (شهادت شیرین تر از عسل است) در مدارس این شهر برگزار شد.

 در جریان این مراسم حجت الاسلام سید رضا قدسی امام جمعه خلخال با بیان اهمیت عزاداری های سید الشهدا امام حسین (ع) در زنده نگهداشتن نهضت آن حضرت گفت: كلید درب ارتباط معنوی و قلبی با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رعایت چهار عامل مهم ارادت ، زیارت ، معرفت و اطاعت از اهل بیت از سوی عاشقان و دل باختگان امام حسین (ع) و ائمه معصوم است.

 وی احیای فریضه نماز در جامعه را از اهداف اصلی قیام عاشورا ذكر كرد و اقامه نماز جماعت اول وقت در مدارس را به دانش آموزان و معلمان توصیه كرد.

درجریان برگزاری این آیین كه همزمان با سایر مناطق کشور در مسجد علی بن ابی‌طالب شهر خلخال برگزار شد، دانش آموزان خلخالی آیین سوگواری متمركز احلی من العسل را به صورت همصدا اجرا كرده ، سینه زده و عزاداری كردند.

دانش آموزان به سینه زنی ، مداحی ، نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ شهدای دشت كربلا پرداخته و یاد این شهدا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن ( ع ) شهید نوجوان حماسه عاشورا را گرامی داشتند.

عبارت 'احلی من العسل' پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا (ع) است كه پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من ، شیرین تر از عسل است.


 انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • همایش سوگواری احلی من العسل در خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت منهای شش