سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 225
  • بازدید: 37
  • 1403/04/21 - 08:38:54

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال:

نهضت عاشورا روح معنوی جامعه اسلامی است

نهضت عاشورا روح معنوی جامعه اسلامی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال گفت: نهضت عاشورا روح معنوی جامعه اسلامی بوده و اهمیت حفظ و نشر اشعار آیینی در این باب یک وظیفه مهم عمومی است.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، هم‌زمان با ایام ماه محرم مراسم عصر شعر عاشورایی با حضور شعرای شهرستان خلخال و با محوریت حجاب و عفاف در سالن اجتماعات فرمانداری خلخال برگزار شد.

 در جریان این مراسم رویا کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال به اهمیت شعر آیینی با موضوعیت شعر عاشورا اشاره کرد و گفت: پرداختن به حماسه بزرگ عاشورا به‌صورت ادبی و در قالب شعر یک وظیفه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 وی در ادامه گفت: خون پاک امام حسین (ع) همانند چراغ هدایت بوده و تا همیشه روشن مانده و خاموش نخواهد شد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال پرداختن به حقانیت اسلام و اصل واقعه عاشورا عاملی مهم برای ماندگاری این واقعه بزرگ دانست و تصریح کرد: شعر و تولید آثار فاخر در وصف حوادث عاشورا و حقانیت قیام اباعبدالله حسین (ع) باید بیش‌تر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

 وی افزود: نهضت عاشورا روح معنوی جامعه اسلامی بوده و اهمیت حفظ و نشر اشعار آیینی در این باب یک وظیفه مهم عمومی است.

 در جریان این مراسم شعرای منتخب از جمله استاد صمیمی، استاد شیرعلی پور، استاد مولاپور، رضایی رضایی، استاد پویا پور عبدالحسین، سید فریدون اصغری، سید حیران رسول‌زاده و سرکار خانم محیطی از شعرای شهرستان خلخال در این عصر شعر به قرائت اشعار خود پرداختند.

 این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد و با همکاری فرهنگی سپاه خلخال، و بسیج جامعه زنان و بسیج هنرمندان شهرستان خلخال در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
 

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • نهضت عاشورا روح معنوی جامعه اسلامی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای سه