سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 210
  • بازدید: 33
  • 1403/04/18 - 17:45:56

امام جمعه خلخال عنوان کرد:

تربیت صحیح فرزندان زمینه ساز سبک زندگی اسلامی

تربیت صحیح فرزندان زمینه ساز سبک زندگی اسلامی

امام جمعه خلخال گفت: تربیت صحیح فرزندان زیربنای مهم، و زمینه‌ساز ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه امروزی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت جایگاه خانواده و اثرگذاری این نهاد مهم در بستر جامعه پرداخت و گفت: بحث خانواده رکن اصلی جامعه است و خانواده اصل اجتماعات است و از این بایت تنها مکتبی که به این اصل توجه، دقت واقع‌بینانه و تقدسی دارد دین مبین اسلام است.

وی در ادامه گفت: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود. پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقای جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.

  خطیب جمعه خلخال با بیان اینکه در نگاه ما خانواده به جهت اینکه در حفظ و حراست از ارزش‌های بنیادین فرهنگی جامعه ایرانی - اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ ادامه داد: جایگاه خانواده و انتقال آن به نسل‌های آینده، عاملیت و کارکرد آن در جامعه به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر و نهاد دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با فرزندان و همچنین تربیت فرزندان امروزی جامعه چندان موفق نبوده‌ایم اظهار داشت: اگر چنانچه اولیا به‌وقت خود و به‌اندازه کافی برای تربیت فرزندان خود فرصت می‌گذاشتند امروزه با مشکل جدی تضاد فکری و اخلاقی و اولیا با فرزندان مواجه نمی‌شدیم.

وی ادامه داد: تربیت صحیح فرزندان زیربنای مهم، و زمینه‌ساز ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه امروزی است.

حجت‌الاسلام قدسی به سبک زندگی اسلامی با رویکرد طب اسلامی سنتی پرداخت و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که در امر تربیت صحیح فرزندان در جامعه امروزی صورت می‌گیرد، متأسفانه فرزندان امروزی جامعه با پا گذاشتن به سن تکلیف از زندگی سبک مورداستفاده و دلخواه اولیای خود فاصله می‌گیرند.

 امام‌جمعه خلخال اظهار داشت: امروزه پرداختن به مسائل مادی، جای معنویات را گرفته و بسیاری از خانواده‌ها به‌جای تقویت مهر و محبت در بنیان خانواده بیشتر به مسائل مادی خانواده پرداخته و این موضوع آنها را از مسائل معنوی و تربیت صحیح فرزندان دور می‌کند.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • تربیت صحیح فرزندان زمینه ساز سبک زندگی اسلامی

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت به‌اضافه هشت