سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 209
  • بازدید: 39
  • 1403/04/18 - 07:25:27

نویسنده اهل خلخال:

مسئولیت و رسالت صاحبان قلم بسیار خطیر و مهم است

مسئولیت و رسالت صاحبان قلم بسیار خطیر و مهم است

نویسنده اهل خلخال گفت: مسئولیت و رسالت صاحبان قلم بسیار خطیر و مهم است و نباید هیچگاه تحت‌تأثیر تعارفات بی‌مورد قرار گیرند.

 نسرین شایگان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت روز قلم و گرامیداشت این روز مهم پرداخت و گفت: در بیان اهمیت قلم همان بس که خداوند از یک‌سوی به قلم و هر آنچه که می‌نویسد قسم یاد کرده است و از سوی دیگر در نخستین ارتباط وحیانی پیامبر اسلام (ص) با خداوند، از قلم سخن گفته می‌شود؛ سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است.
 وی در ادامه گفت: روز اهل‌قلم روز پاسداشت فرهنگ، ادب و هنر پارسی است، روز تکریم نویسندگان و فرهیختگان، روزی که خاصه برای ما ایرانیان یادآور قرن‌ها و هزاره‌ها خردورزی و اندیشیدن است.

 نویسنده خلخالی ارزش قلم از خون شهید بالاتر دانست و گفت: ارزش قلم از خون شهید بالاتر بوده به‌گونه‌ای که پیامبر رحمت و معرفت حضرت ختمی‌مرتبت (ص) فرمودند مداد علما از خون شهیدان برتر است.

وی تصریح کرد: مسئولیت و رسالت صاحبان قلم بسیار خطیر و مهم است و نباید هیچگاه تحت‌تأثیر تعارفات بی‌مورد قرار گیرند؛ زیرا تعارفاتی که باعث پوشیده شدن حق و حقایق می‌شود جایز نیست؛ بنابراین باید توجه داشت که ظرافت و اهمیت قلم، بسیار مهم و باری که بر دوش اهالی قلم نهاده شده است بسیار سنگین و از حساسیت خاصی برخوردار است.

 شایگان قلم را بیانگر عقاید و معارف انسان و درک او از عالم هستی تلقی کرد و افزود: قلم وسیله پرورش عقل و مایه شکوفایی انسان نیز بوده و آدمی با تدبّر در نظام آفرینش و به‌کارگیری نیروی عقل در نگارش یافته‌های علمی و درونی خویش می‌کوشد؛ تا اثری تأثیرگذار و یادگاری ماندگار پدید آورد.

 وی در پایان افزود: با استفاده از قلم می‌توانیم در برابر فراموشی اطلاعات در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی پیشگیری کنیم. همچنین، در مواردی که اینترنت در دسترس نیست، قلم و کاغذ می‌تواند به یکی از راه‌های مهم برای ثبت اطلاعات و تبادل اطلاعات شخصی و حرفه‌ای تبدیل شود. در نهایت، یکی دیگر از دلایل اهمیت قلم، زیبایی و هنری بودن آن است.
 انتهای خبر/ج

اشتراک‌گذاری

  • مسئولیت و رسالت صاحبان قلم بسیار خطیر و مهم است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش منهای سه