سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 169
  • بازدید: 59
  • 1403/04/04 - 10:51:28

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال:

مراسمات عیدغدیر باید جریان ساز باشد

مراسمات عیدغدیر باید جریان ساز باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال گفت: عید غدیر خم از اعیاد ویژه اسلامی است و این روز برای اقشار مختلف جامعه به‌خصوص قشر نوجوان و جوانان آینده‌ساز جامعه باید بازگویی و تجدید خاطره شود نوعی جریان سازی در این مراسمات باید صورت بگیرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مولاپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت واقعه غدیرخم و احیای آن اشاره کرد و گفت: واقعه غدیرخم از مهم‌ترین وقایع تاریخ صدر اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در محل غدیر خم، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند، با حضرت علی (ع) بیعت کردند.
 وی یکی از دستورات و سفارش‌ها که از جانب ائمه معصومین (ع) در خصوص گرامیداشت عید غدیر خم رسیده است؛ موضوع غدیریه یا اطعام مؤمنان در روز عید غدیر است و این سنت نیکو باتوجه‌به سیره فرزندان رسول خدا همواره در طول تاریخ در میان مسلمانان و شیعیان جایگاه ویژه‌ای داشت است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های پویا و تأثیرگذار در ایام پیشرو گفت: عید غدیر خم از اعیاد ویژه اسلامی است و این روز برای اقشار مختلف جامعه به‌خصوص قشر نوجوان و جوانان آینده‌ساز جامعه باید بازگویی و تجدید خاطره شود.
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال حضور پرشور مردم مؤمن و ولایی خلخال در مراسمات و ویژه‌برنامه‌های اعیاد اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی امری فرخنده خواند و بیان کرد: انتظار می‌رود سالروز عید سعید غدیر خم و واقعه بزرگ جهان اسلام به‌صورت ویژه برگزار و زمینه بهره‌مندی آحاد مختلف جامعه از برنامه‌های این روز فراهم شود.

 وی افزود: نورافشانی آسمان شهر در شب عید غدیر، اجرای برنامه‌های شاد در شب و روز عید غدیر خم، پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم، توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت سالروز عید غدیر خم و همچنین ایام دهه ولایت در این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • مراسمات عیدغدیر باید جریان ساز باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت منهای یک