سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 165
  • بازدید: 48
  • 1403/04/03 - 05:30:00

سرپرست اداره محیط زیست خلخال:

آتش‌سوزی تهدیدی بزرگ برای محیط زیست خلخال

آتش‌سوزی تهدیدی بزرگ برای محیط زیست خلخال

معصوم زاده آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی واقع شده در مراتع و جنگل‌های منطقه را تهدیدی بزرگ برای محیط زیست خلخال دانست و افزود: همه ساله در جریان آتش‌سوزی‌های مراتع سطح قابل‌توجهی از مراتع طعمه حریق شده و از بین می‌رود.

  سید حسین معصوم‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«سلام خلخال»، به تهدیدات محیط زیستی مهم در منطقه خلخال اشاره کرد و گفت: تخریب جنگل ها و تبدیل آن به زمین های کشاورزی نیز علاوه بر گرمایش زمین موجب برهم خوردن زیست بوم منطقه و اکوسیستم حیات حیوانات شده است.

 وی دخالت انسان در محیط زیست را از بزرگترین اختلالات و ایجاد ناتزاری در محیط زیست برشمرد و اظهارکرد: کشتن حیوانات و ایجاد ناترازی در محیط زیست و به هم خوردن چرخه موجود در طبیعت آینده محیط زیست را با چالش های روبرو ساخته است که این خود مسئله‌ای بسیار مهم است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال پوشش گیاهی منطقه خلخال را بسیار غنی و پر اهمیت تلقی کرد و گفت: به‌طور کلی عوامل آب و هوایی، توپوگرافی و خاک در تشکیل گونه‌های گیاهی متراکم و متنوع نقش اساسی داشته است و در گستره این منطقه، سه تیپ مراتع ییلاقی، مراتع قشلاقی و جنگلی را می‌توان یافت.

وی پوشش گیاهی منطقه خلخال را بسیار غنی و پر اهمیت دانست و افزود: به‌طور کلی عوامل آب و هوایی، توپوگرافی و خاک در تشکیل گونه‌های گیاهی متراکم و متنوع نقش اساسی داشته است و در گستره این منطقه، سه تیپ مراتع ییلاقی، مراتع قشلاقی و جنگلی را می‌توان یافت که حفظ این نعمت های الهی بسیار مهم است.

 معصوم زاده آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی واقع شده در مراتع و جنگل‌های منطقه را تهدیدی بزرگ برای این شهرستان اعلام کرد و افزود: همه ساله در جریان آتش‌سوزی‌های مراتع سطح قابل‌توجهی از مراتع طعمه حریق شده و از بین می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در پایان افزود: هدایت فاضلاب خام روستایی به رودخانه‌ها، رهاسازی زباله‌های سبک در طبیعت ، استفاده غیرمتعارف از سموم شیمیایی برای مقابله با آفات نباتی ، ورود گونه‌های غیربومی از طریق مزارع پرورش ماهی، آلودگی‌های صوتی ناشی از فعالیت صنایع ، افزایش روزافزون سلاح‌های شکاری مجاز و غیرمجاز و شیوع بیماری در بین جانواران وحشی منطقه از دیگر مخاطرات زیست محیطی در این منطقه است.

انتهای خبر/ج

اشتراک‌گذاری

  • آتش‌سوزی تهدیدی بزرگ برای محیط زیست خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای شش