سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 159
  • بازدید: 51
  • 1403/03/31 - 10:43:14

دادستان عمومی و انقلاب خلخال:

عملکرد شهرداری خلخال در سیل روزهای گذشته رضایت بخش نبود

عملکرد شهرداری خلخال در سیل روزهای گذشته رضایت بخش نبود

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: با وقوع دو فقره بارش در روزهای ۲۷ و ۲۹ خرداد ماه، اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در این رابطه ناکافی و رضایت بخش‌نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، مظفر رضایی، دادستان عمومی و انقلاب خلخال در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به وقوع دو فقره بارش در روزهای ۲۷ و ۲۹ خرداد ماه، اظهار کرد: اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در این رابطه ناکافی و رضایت بخش‌نیست.

وی با اشاره به تخمین میزان خسارت‌ها از سوی مدیریت بحران شهرستان خلخال تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال، افزود: بیش از ۲۵۰ واحد خسارت دیده در شهر خلخال در مناطق مختلف به خاطر نبود زیرساخت‌ها خسارت دیده‌اند.

دادستان خلخال تصریح کرد: گزارش‌های مردمی حاکی از ضعف شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال در مهار آبگرفتگی بوده و شهرداری می‌بایست به عنوان اصلی‌ترین عضو مدیریت بحران، آمادگی لازم و امکانات خودرویی و انسانی و تجهیزات را برای خدمت به مردم به کار می‌گرفت.

رضایی خاطرنشان کرد: شهرداری باید از محل درآمدهای موجود خود چه داخلی و چه اعتبارات ملی و عمرانی علاوه بر بسیج واحد عمران شهرداری در بهسازی معابر هدایت آب‌های سطحی به فکر تهیه، خرید و آموزش نیروی انسانی برای مواقع بحرانی باشد.

وی گفت: نه در اولین ساعات آبگرفتگی و نه روزهای اخیر شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمات رسان به وظیفه خود عمل نکرده و در این راستا به علت نگرانی مردم از وضعیت شهر و ادامه بارش‌ها، نیاز است که سایر دستگاه‌ها نیز در صورت امکان در کنار شهرداری برای خدمت به مردم به میدان بیایند.

رضایی با قدردانی از خدمات شایسته جمعیت هلال احمر و بسیج و نیروهای مردمی گفت: برنامه‌ریزی لازم از سوی شهرداری برای مقابله با بحران وجود نداشته و کم ترین امکانات برای رویارویی با سیلاب و آبگرفتگی‌ها وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به حقوق عامه و گلایه مندی شهروندان از وضعیت نامناسب شهر خلخال در روزهای بارشی اخیر گفت: در تمام نقاط شهر ضعف میدانی شهرداری به چشم می‌خورد و مردم رضایت کافی ندارند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان خلخال از شهرداری خواست تا در بهترین وجه با تمام امکانات، در میدان عمل و خدمت به مردم حضور داشته باشند و هیچ بهانه‌ای برای خدمت به مردم از سوی این نهاد پذیرفته نیست؛ در صورت تکرار این نارضایتی‌ها  با تشکیل پرونده قضایی در جهت احقاق حقوق مردم با خاطیان برخورد قاطع وقانونی انجام می‌شود.

رضایی تصریح کرد: بحران فقط برای شهرداری نیست بلکه تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران از جمله اداره آب و فاضلاب نیز در این عرصه نباید میدان را خالی کند و در عرصه عمل به مردم از این اداره نیز گلایه مندی زیاد است و اگر اقدامات لازم ازسوی متولیان این اداره برای حل مشکلات مردم انجام نگیرد، با تشکیل پرونده قضایی برخورد قانونی با خاطیان انجام می‌شود.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • عملکرد شهرداری خلخال در سیل روزهای گذشته رضایت بخش نبود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای یک