سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 156
  • بازدید: 36
  • 1403/03/30 - 17:04:53

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال:

تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی بر عهده بسیج اساتید است

تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی بر عهده بسیج اساتید است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: اساتید خود به‌عنوان نسل نخبه در پیشبرد اهداف جامعه نقشی ویژه‌ای دارند و مقوله مهم تربیت نسل جوان و نیرویی پویا در تراز انقلاب اسلامی بر عهده این افراد است.

 سرهنگ جواد نوروزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به جایگاه والای بسیج اساتید در تولید نیرویی در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اساتید خود به‌عنوان نسل نخبه در پیشبرد اهداف جامعه نقشی ویژه‌ای دارند و مقوله مهم تربیت نسل جوان و نیرویی پویا در تراز انقلاب اسلامی بر عهده این افراد است.

 وی ادامه داد: مهم‌ترین اندیشه‌های برتر در جامعه از سوی اساتید بالاخص اساتید بسیجی ظهور پیدا کرده و این افراد جزو کسانی هستند که جامعه هدف آنها یعنی نسل جوان و همچنین آحاد مردم خط فکری‌شان را از جامعه علمی دریافت می‌کنند و این نقش مهم و حساس این قشر را نسبت به گذشته دوچندان کرده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال به کلام مقام معظم رهبری در خصوص تربیت دانشجویان نسل جوان توسط اساتید پرداخت و خطاب به اساتید و چهره‌های علمی گفت: این فرمایش امامین انقلاب است که دانشگاه محلی برای تربیت افراد بوده و از این فرصت باید نهایت استفاده را کرد که اگر این اتفاق به عرصه ظهور نرسد دچار پیامدهای خوبی در جامعه نخواهیم بود.

 وی تفکر بسیجی در بین اساتید را نوعی نگرش پویا و محرک در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلقی کرد و افزود: تفکر بسیجی و احیای آن در هیئت‌های علمی اصلی مهمی بوده و باید این تفکر را در دانشگاه‌ها احیا کرد.

 سرهنگ نوروزی خطاب به اساتید دانشگاه‌ها و چهره‌های علمی گفت: باید این را مدنظر قرارداد که یک فرد به طور مطلق نباید در حوزه علمی کار کند؛ بلکه باید در برنامه‌های بسیج از قبیل شرکت در گروه‌های جهادی، شرکت در پژوهش‌های علمی بسیج و دیگر برنامه نیز شرکت کنند و این خود نشانی از احیای تفکر بسیجی در جامعه علمی است.

 وی در ادامه افزود: بسیج اساتید باید تولیدات علمی و پژوهش‌هایی که در سطح دانشگاه به‌صورت مقاله ارائه می‌کنند را هم تراز با نیازهای جامعه امروزی به وجود آورده و به‌عنوان خوراکی در تمام عرصه‌های علمی سطح جهان ابلاغ کرده و به جهانیان ابلاغ کنند.

 فرمانده سپاه خلخال برگزاری اردوهای پیشرفت و آبادانی برای امیدآفرینی در جامعه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با بسیج اساتید و پیش‌کسوتان عرصه تعلیم‌وتربیت، برگزاری نشست‌های سیاسی و روشنگری متناسب با نیاز جوانان و جامعه، و همایش سراسری بسیج اساتید کشور به‌صورت دورسخنی را از جمله برنامه‌های شاخص برای گرامیداشت هفته بسیج اساتید در این شهرستان اعلام کرد.

 سرهنگ نوروزی اظهار کرد: هفته بسیج اساتید از ۳۱ خردادماه امسال و هم‌زمان با سالروز شهادت استاد شهید چمران آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه با تلاش اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جایگاه علمی کشورمان بی‌نظیر است افزود: پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد در تراز شهید چمران از جمله وظایف و اهداف دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

 فرمانده سپاه خلخال در پایان افزود: اساتید دانشگاه نسل نخبه و راهبر جامعه برای تربیت نسل جوان و آینده‌ساز جامعه هستند و دانشگاه‌ها نقش بی‌بدیلی در هدایت و مدیریت جامعه دارند.

انتهای خبر/ج

اشتراک‌گذاری

  • تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی بر عهده بسیج اساتید است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده منهای یک