سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 146
  • بازدید: 69
  • 1403/03/28 - 13:51:53

رئیس ستاد مدیریت بحران خلخال:

مدیریت بحران، مدیریت در لحظه است

مدیریت بحران، مدیریت در لحظه است

رئیس مدیریت بحران خلخال در جلسه صبح امروز گفت: در تمام لحظه ها باید نیروها آمادگی خود را حفظ کرده و مدیریت بحران در اصل مدیریت در لحظه ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور تمامی دستگاهای اجرایی شهرستان خلخال و با مدیریت رئیس ستاد بحران سید جواد یحیی‌زاده در پی وقوع سیل روز گذشته در شهر خلخال در محل فرمانداری خلخال برگزار شد.

در جریان این جلسه سید جواد یحیی‌زاده رئیس مدیریت بحران شهرستان خلخال به ابعاد حادثه جاری شدن سیل روز گذشته در شهرستان خلخال پرداخت و گفت: با توجه به جاری شدن سیل در روز گذشته کارگروه های مدیریت بحران در زمان وقوع سیل، در کمترین زمان باید در محل بحران حضور پیدا می‌کردند و تقسیم نیروها باید به سرعت و به درستی انجام می‌شد که عدم هماهنگی و تقسیم نادرست نیروها در محل های وقوع سیل ناهماهنگی هایی را به وجود آورد که نیازمند اصلاح و توجه زیاد است .

وی ضمن ابراز گله‌مندی از عدم حضور به موقع کارگروه‌ها در حادثه روز گذشته اظهار کرد: تجهیزات و حضور نیروهای امدادی و مدیریت بحران به وسعت حادثه دیروز در محل حادثه حضور نداشتند و این معضل عدم هماهنگی بین نیروها بوده و باید در اسرع وقت ساماندهی شود.

رئیس مدیریت بحران خلخال ادامه داد: با توجه به شرایط جوی ناپایدار در منطقه در اسرع وقت نیروهای امدادی باید شیفت بندی شده و در تمام طول روز عملیات امدادی ادامه دار باشد و مدیریت بحران در اصل مدیریت در لحظه است.

وی به محل وقوع سیل در منطقه احداث نهضت ملی مسکن در شهر خلخال پرداخت و افزود: با توجه به حجم بالای بارش ها کانال های واقع در مسیر مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) و بلوار منتهی به این خیابان دچار گرفتگی شد که این موضوع خود باعث ایجاد سیل در این محل و سرایت آن به خیابان های اطراف و شهرک‌های مجاور شد.

یحیی‌زاده خطاب به تمام دستگاه های اجرایی و کارگروه ها خطاب کرد: در طول چند روز آتی تمام کانال‌ها و کانیوهایی که در سیل روز گذشته دچار گرفتگی شده اند باید در اسرع وقت پاکسازی شده و به حالت عادی خود برگردند.

رئیس حلال احمر نیز در در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال به استقرار نیروهای امدادی هلال احمر در تمام مسیرهای وقوع حادثه در سطح شهر خلخال اشاره کرد و گفت: ۲۱ نیروی امدادی با چهار دستگاه خودرو، هفت پمپ و کف‌کش در سطح شهر آماده امداد رسانی هستند.

وی در ادامه به ترافیک جمعیت امدادی در یک مسیر و عدم تقسیم درست نیروها نیز اشاره کرد و افزود: تقسیم نیروهای امدادی باید در تمام سطح شهر صورت گیرد تا بهره‌بری جهت ارائه امداد به شهروندان به بهترین صورت انجام شود.

همچنین در جریان این مراسم ودود محمدی شهردار خلخال از حضور مشاورین و ارائه برنامه اجرایی با توجه به مطالعات صورت گرفته در گذشته در هفته آتی جهت ایجاد مسیرهای انتقال آب های سطحی پرداخت و مدعی شد: با توجه به تغییرات در کالبد شهر و از بین رفتن مسیر نهرها و دیگر مسیرهای هدایت آب به رودخانه های اصلی شهر خلخال و همچنین توسعه شهرسازی در شهرستان خلخال از دلایل مهم از بین رفتن مسیرهای انتقال آب به رودخانه ها شده و حوادثی همچون سیل را به وجود آورده است؛ که امید است با حضور مشاورین و کارگروه اجرای طرح هدایت آب های سطحی تا هفته آتی دچار مشکلات سختی در این حوزه نباشیم.

وی برهم خوردن توپوگرافی منطقه شهری خلخال خصوصا در محل احداث نهضت ملی مسکن را از دلایل مهم سیل در این محل و انتقال آن به داخل شهر و شهرک‌های مجاور آن بیان کرد و افزود: قبل از احداث نهضت ملی مسکن محل این منطقه مملو از وجود پوشش گیاهی و درختان بوده که این نعمات الهی خود مانع از وقوع سیل هستند‌؛ اما پس از ساخت مسکن ملی در این محل این پوشش گیاهی از بین رفته و مشکلاتی را به وجود آورده است.

در پایان این جلسه رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خلخال افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و تجهیزات موجود در دستگاه‌های اجرایی تمام وظایف کارگروها مشخص شده و در اسرع وقت در محل ابلاغ شده و در صورت وقوع حادثه سیل در محل تعریف شده مستقر خواهند شد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • مدیریت بحران، مدیریت در لحظه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه یک