سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 141
  • بازدید: 221
  • 1403/03/28 - 04:50:25

رئیس دامپزشکی خلخال:

سلامت فرآورده‌های خام در اولویت ماست

سلامت فرآورده‌های خام در اولویت ماست

رئیس دامپزشکی خلخال گفت: مردم شهرستان خلخال در صورت امکان قربانی‌های خود را به محل دامپزشکی و در کنار تیم نظارت سلامت دام اقدام به ذبح کنند تا سلامت خود و دیگر افراد با نظارت‌های صورت‌گرفته به مخاطره نیفتد.

  دکتر شعبانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت جایگاه دامپزشکی در سلامت و امنیت غذایی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: دامپزشکی به‌عنوان متولی سلامت و امنیت غذایی شامل رده دامپزشکان و پیرا دامپزشکان است که در بخش دولتی و خصوصی مشغول فعالیت هستند. ازآنجاکه تولید فراورده‌های خام دامی و غذا یکی از نیازهای ضروری جوامع انسانی است می‌توان از دامپزشکی به‌عنوان یکی از ارکان مهم تأمین سلامت غذایی در جامعه نام برد که این امر مدیون گمنامانی است که حتی در دورافتاده‌ترین مناطق، خدمات ارزشمندی در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ارائه می‌دهند.

 

 وی ادامه داد: حدود ۷۵ درصد از بیماری‌های جدیدی که طی ۱۰ سال اخیر دامنگیر انسان‌ها بوده است، مستقیماً از حیوانات یا محصولات و فرآورده‌های آنها منشأ گرفته است، همچنین تعداد زیادی از بیماری‌های مهم شناخته شده و قابل‌پیشگیری مانند سل، تب مالت، هاری، کیست هیداتید و... هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان و به‌ویژه در کشورهای توسعه‌نیافته باعث مخاطرات جدی و بعضاً مرگ‌ومیر می‌شوند.

 

 رئیس دامپزشکی شهرستان خلخال با پرداخت به اقدامات اتخاذ شده به مناسبت عید سعید قربان گفت: اقدامات انجام شده همانند سنوات گذشته در دستور کار قرار گرفته و کشتارگاه شهر خلخال از ساعت ۶ صبح لغایت عصر همان روز در اختیار مردم که اقدام برای ذبح قربانی دارند در دسترس است.

 

 وی به بازرسی‌هایی که در جهت کنترل سلامت دام انجام خواهد شد پرداخت و در ادامه اظهار کرد: در مجموعه دامپزشکی شهرستان خلخال دو گروه مجهز متشکل از ناظرین بهداشت سلامت دام در محل دامپزشکی خلخال و همچنین در سطح شهر مستقر بوده و نظارت دقیق بر سلامت دام را بر عهده دارند.

 

 دکتر شعبانی به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی جهت مصرف گوشت قربانی اشاره کرد و افزود: مردم شهرستان خلخال در صورت امکان قربانی‌های خود را به محل دامپزشکی و در کنار تیم نظارت سلامت دام اقدام به ذبح کنند تا سلامت خود و دیگر افراد با نظارت‌های صورت‌گرفته به مخاطره نیفتد.

 

رئیس دامپزشکی شهرستان خلخال در پایان افزود: باتوجه‌به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته ۲۰۰ رأس دام در کشتارگاه خلخال به کشتار خواهد رسید.

 انتهای خبر/ج

 


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • سلامت فرآورده‌های خام در اولویت ماست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه منهای هشت