سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 124
  • بازدید: 57
  • 1403/03/25 - 09:05:44

روان‌شناس خلخالی مطرح کرد:

کاهش 4 برابری استرس توسط گل و گیاه در انسان

کاهش 4 برابری استرس توسط گل و گیاه در انسان

روان‌شناس خلخالی گفت: ارتباط روزمره و مستمر با گل‌وگیاه رفتار و حال انسان را به‌شدت دگرگون کرده به‌طوری‌که افرادی که در اطرافشان گلو گیاه وجود دارد ۲ تا ۴ برابر آرام‌تر، شادتر، مهربان‌تر و باگذشت‌تر هستند و می‌توانند این حس را با رفتار مثبت به دیگران منتقل کنند.

رباب لطفی کارشناس روان‌شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال» به ۲۵ خرداد روز ملی گل‌وگیاه اشاره کرد و گفت: ارتباط با گیاهان می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روح و روان انسان داشته باشد. گل‌ها قدرتی دارند که با ایجاد احساسات شادی و هیجانی، انسان‌ها را به شادی و نشاط دعوت کنند.

 وی وجود گل در ایجاد شادی و آرامش را از تأثیرات مهم این نعمات و زیبایی‌های خالق هستی دانست و گفت: به‌طورکلی نگاه به گل‌وگیاه باعث برانگیخته‌شدن، احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت‌اندیشی و دوری از هر غم و اندوه، نیز پرورش‌دادن و نگاه‌کردن به گل‌وگیاه می‌تواند روی حالت روانی فرد تأثیر بگذارد.

 روان‌شناس خلخالی با پرداخت به دگرگونی و آرامش خاطر ۲ برابری افرادی که در طول روز ارتباطشان با گل‌وگیاه به‌اندازه زیاد است اظهار کرد: ارتباط روزمره و مستمر با گل‌وگیاه رفتار و حال انسان را به‌شدت دگرگون کرده به‌طوری‌که افرادی که در اطرافشان گلو گیاه وجود دارد ۲ تا ۴ برابر آرام‌تر، شادتر، مهربان‌تر و باگذشت‌تر هستند و می‌توانند این حس را با رفتار مثبت به دیگران منتقل کنند.

وی در ادامه به تأثیر گل‌وگیاه در تقویت خلاقیت اشاره کرد و گفت: گیاهان و نظم طبیعت می‌توانند خلاقیت و تفکر خلاقانه افراد را تقویت کنند. مشاهده طرح‌ها و رنگ‌های مختلف گیاهان ممکن است به افراد کمک کند تا بهترین ایده‌ها و راه‌حل‌ها را پیدا کنند.

 لطفی ادامه داد: گیاهان بر احساسات و روان اثر می‌گذارد این اثرگذاری موجب می‌شود جزء ضروری و ناگزیری زندگی ما تبدیل شوند و همچنین گل‌وگیاه در محیط خانه یا محل کار می‌تواند ترشح هورمون آندروفین را افزایش داده و احساس شادی لذت و کاهش درد را تسهیل دهند.

 وی در پایان افزود: کاهش دی اکسید کربن از دیگر تاثیرات مهم گیاهان بوده به طوری که این گیاهان هستند که می‌توانند دی اکسید کربن را در محیط تصفیه کرده و کیفیت هوای داخلی را بهبود بخشند و استفاده از گیاهان در منزل یا محل کار می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

 انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • کاهش 4 برابری استرس توسط گل و گیاه در انسان

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده منهای چهار