سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 11
  • بازدید: 78
  • 1403/02/28 - 10:46:38

همزمان با دهه کرامت؛

محفل شعر و ادب در خلخال برگزار شد

محفل شعر و ادب در خلخال برگزار شد

به مناسبت گرامی داشت دهه کرامت و بزرگداشت شاعر بزرگ ایرانی حکیم خیام نیشابوری محول شعر و ادب در خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، دراین محفل ادبی که به‌همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کتابخانه های عمومی خلخال ، انجمن های شعر و ادب فروغ و بامداد اردیبهشت و موسسه فرهنگی هنری سروش نغمه امید و با حضور گرم شاعران منطقه خلخال در مجتمع گردشگری بام خلخال برگزارشد برنامه‌های متنوع اجرا و شاعران حاضر در مراسم به قرائت اشعار پرداختند.

همزمان با برگزاری این مراسم رویا کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال ضمن تبریک ایام دهه کرامت و بزرگداشت حکیم عمر خیام گفت: ایران اسلامی صاحب نام دانشمندان و مفاخر بزرگ درجهان بوده و هست.

وی اظهار داشت: وحکیم عمر خیام نیز در عصر خود سرآمد همه علوم بوده است و رباعیات حکیم عمر خیام در جهان بخوبی شناخته شده و به زبان‌های مختلف نیز ترجمه شده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال اضافه کرد:خیام درنجوم و ریاضیات نیز جزو دانشمندان طراز اول جهان به شمار می رودو نقش موثری درپیشبرد این علوم در جهان داشته است.

کاظمی هدف ازبرگزاری این محافل را هم اندیشی و تبادل فرهنگی ، شناسایی و کشف استعدادهای نهفته جوانان و معرفی مفاخر منطقه عنوان کرد .
در این محفل ادبی شعرا اشعار خود را با موضوع حکیم عمرخیام و در مدح امام رضا (ع) قرائت کردند .
اجرای موسیقی و رونمایی از کتاب محمد رضا شیرعلیزاده از شاعران جوان خلخال با عنوان" نامه هایی که برات نوشتم ازجمله برنامه های اجرا شده در این محفل ادبی بود .

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • محفل شعر و ادب در خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت منهای پنج