سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

یک‌شنبه 18 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 109
  • بازدید: 101
  • 1403/03/23 - 09:26:38

حمامی با قدمت بیش از 100سال؛

آثار باستانی که در دست فراموشی است

آثار باستانی بسیار زیادی در روستاها و نقاط دورافتاده در شهرستان خلخال اینگونه مهجور و تنها افتاده اند که نیازمند توجه و رسیدگی برای این گهر های زمینی است.

آثار باستانی که در دست فراموشی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، سید عباس جوادپور خبرنگار و فعال رسانه‌ای اهمیت حفظ و نگه‌داری از آثار باستانی را امری مهم تلقی کرد و در یادداشتی نوشت: آثار باستانی بسیار زیادی در روستاها و نقاط دورافتاده در شهرستان خلخال این‌گونه مهجور و تنها افتاده‌اند که نیازمند توجه و رسیدگی برای این گهرهای زمینی است.

  آثار باستانی شناسنامه تاریخ و گذشته یک ملت و یک قوم است انسان‌ها پیر می‌شوند و رخ در نقاب خاک می‌کشند و با هر هجران بخشی از تاریخ شفاهی این دیار، بخشی از سینه مالامال از فرهنگ و تاریخ سرزمین به زیر خاک می‌رود .

  بناهای تاریخی بدون زبان نیز هم مانند انسان‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند خشت خشتِ این بناهای تاریخی سند هویت مردمانی که است که با سخت‌کوشی و تلاش در پی آسایش خود و اطرافیان بوده‌اند مردمانی که با تحمل مرارت‌های بسیار بنای زیبا و مستحکمی برای بهداشت و سلامت خود تدارک دیده‌اند آب را به آن رسانده، وسیله گرمایش آن را تدارک دیده و با مهندسی زیبا قوام و دوام آن را چاره‌اندیشی کرده‌اند.

  شهرستان خلخال دارای ظرفیت گردشگری و تاریخی فراوانی بوده و این خود نشان از قدمت و اصالت این منطقه را نشان داده، اما مدیریت درست و استفاده از این نعمات نیاکان و گذشتگان ما بی شک فکری نو و اقدامی متعهدانه در جهت حفظ و بهره‌برداری اقتصادی و گردشگری برای منطقه خلخال است.

  امانت نسل‌های گذشته امروزه در دستان ماست و اگر نتوانیم آن را به‌درستی حفظ کنیم در زنجیره فرهنگی و اتصال نسل‌ها خلل و شکست ایجاد کرده‌ایم بنای تاریخی حمام روستای تاریخی درو یک‌همت والا می‌خواهد که یکبار دیگر الگوی برجسته‌ای را در احیای یک اثر تاریخی برجای بگذارند حمام تاریخی درو اگر احیا شود یک یادگار برای نسل آتی به یادگار خواهد ماند.


 انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • آثار باستانی که در دست فراموشی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار به‌اضافه یک