سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 101
  • بازدید: 81
  • 1403/03/22 - 07:01:28

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خلخال مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای احداث ۴ سد معیشتی در خلخال

برنامه‌ریزی برای احداث ۴ سد معیشتی در خلخال

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در دولت سیزدهم برای چهار سد معیشتی از جمله سد روستای بلبل، طولش، سجن کلور و گورانسراب اعتبارگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به نقل از فارس حسن نورمحمدی در دیدار با امام جمعه خلخال که به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار کرد: از جمعیت ٨۶ هزار نفری خلخال ٣٣ درصد به شغل کشاورزی مشغول هستند و سالانه ۶٠٠ میلیارد تومان گردش مالی این حوزه در شهرستان خلخال است که بیشترین سهم آن مربوط به باغداران گردو می‌شود.

برنامه‌ریزی برای احداث ۴ سد معیشتی در خلخال

وی در ادامه گفت: دغدغه اصلی حوزه جهاد کشاورزی خلخال، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در روستاها از جمله سدهای معیشتی است و یازده استخر از سال‌های گذشته شروع شده که به علت نبود اعتبارات این سدهای معیشتی عملا متوقف بود ولی در دولت سیزدهم برای چهار سد معیشتی از جمله سد روستای بلبل، طولش، سجن کلور و گورانسراب اعتبارگذاری شده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خلخال عنوان کرد: سد بلبل به بهره‌برداری رسیده است و سد طولش نیز تا پایان پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

تولید بیش از ۳ میلیون گل رُز در خلخال

نورمحمدی از خرید تضمینی بیش از ۵٠٠٠ تُن گندم در شهرستان خلخال خبر داد و گفت: عمده‌ترین محصول شهرستان خلخال، گردو بوده که در بخش وسیعی از شهرستان کشت می‌شود و سرشاخه کاری گردو یکی از  اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان برای مقابله با سرمازدگی است.

وی با اشاره به رونق حوزه گلخانه‌داری در شهرستان خلخال, از تولید بیش از سه میلیون شاخه گل رُز هلندی در خلخال خبر داد و گفت: شهرک گلخانه‌ای خلخال هم  با جدیت پیگیری می‌شود.

 نورمحمدی بیان کرد: در کنار اعتبارات تخصیصی از استان و اعتبارات در طول یک‌سال گذشته بیش از ٧٨ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به ادارات زیر مجموعه وزارت جهاد در حوزه منابع  طبیعی، شیلات، تعاونی روستایی  و اداره امور عشایری تصریح کرد: در هر حوزه بسته به وظایف تعریفی و ابلاغی امورات در حال انجام است.

احداث زیرساخت ذخیره آب در دستور کار باشد

حجت الاسلام سیدرضا  قدسی، امام جمعه خلخال نیز با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم  در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: خوش‌رویی و احترام به ارباب رجوع و اخلاق پسندیده در برخورد با مردم باید سرلوحه کار و این مردم قدرشناس و اخلاق‌مدار هستند و باید مشکلات مردم به نحوی حل شود.
امام جمعه خلخال به نعمت آب در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: این نعمت بی‌کران خود ثروتی عظیم و هدیه از سوی خداوند برای رفع مشکلات و توسعه  کشاورزی است و جهاد کشاورزی تلاش کند با  ایجاد زیر ساخت‌های ذخیره آب در روستاها به مردم خدمت شود.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • برنامه‌ریزی برای احداث ۴ سد معیشتی در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت منهای سه